تأثیر آموزش محاسبه ذهنی چرتکه بر مهارت حل مسأله

چکیده
هدف از اجراي این پژوهش، مقایسه آموزش محاسبه ذهنی چرتکه بر مهارت حل مسأله ریاضی در دانش آموزان آموزش دیده و آموزش ندیده مقطع ابتدایی است
در ادامه با تونومیک همراه باشید
پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی از نوععلی- مقایسهاي است جامعه آماري پژوهش، دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه 3 شهر کرج است نمونه آماري، شامل 60 نفر گروه آموزش دیده و 120 نفرگروه آموزش ندیده است که حجم آن با فرمول کوکران تعیین شد و به روش تصادفی خوشه اي چند مرحله اي انتخاب گردیدند جمع آوري داده ها با استفاده از پرسش نامه حل مسأله ریاضی، پرسش نامه محاسبه عددي بر اساس آزمونهاي استاندارد تیمز و دقت و تمرکز از آزمون هاي استاندارد وکسلر می باشد. براي تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهاي آمار استنباطی و نرم افزار استفاده گردید
نتایج نشان داد که دانش آموزانی که آموزش محاسبه ذهنی چرتکه را فرا SPSS آماري گرفته بودند و آنهایی که فاقد این آموزش بودند، از نظر مؤلفه هاي سرعت در حل مسأله ریاضی، دقت و تمرکز و محاسبه عددي تفاوت معنیدار دارند. به طوري که دانش آموزان آموزش دیده در مؤلفه هاي یاد شده داراي نمرات بالاتر و موفق تر بودند یافته ها نشان داد که در مؤلفه شناخت راهبرد هاي حل مسأله ریاضی، در راهبردهاي زیرمسأله، رسم شکل، روش نمادین و حل مسأله ساده تر تفاوت معنی دار وجود دارد، در حالی که در راهبردهاي الگویابی، الگوسازي و حدس و آزمایش تفاوت معنی داري مشاهده نشد
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.