آموزش کارآمد یکی از مهمترین ارکان نظام آموزشی در هر کشور می­باشد که بی تردید در این مسیر چالش­ها و مشکلات بسیار زیادی خودنمائی می­کند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، ایده ­های متنوعی برای رشد و توسعه این حوزه شکل گرفت که استارت­ آپ­ های آموزشی از این دسته هستند.

با توسعه فناوری­های دیجیتال، شیوه های آموزش نوین، تکنولوژی های آموزشی ، شبکه جهانی اینترنت، فرصت ها و تهدیدها، موضوع شیوه های نوین آموزش، بهره گیری از ابزار ها و متدهای جدید،  موضوعیت پیدا نمود.

با اشاره به تحول در نظریه‌های یادگیری، توجه عمیق به موضوع یادگیری مشارکتی و ایفای نقش فعال دانش‌آموز به‌عنوان یادگیرنده و معلم و مربی به‌عنوان تسهیل‌گر فرآیند یادگیری، یاددهی،  تغییرات چشمگیری بوجود آمد.

این امر سبب شد نظام نوآوری در ارائه راه‌حل برای دومین موضوع کلیدی یعنی “بهره‌وری و اثربخشی فرایند آموزش و ارتقای یادگیری دانش‌آموزان“، به موارد زیر توجه کند:

توجه به برآوردن نیاز واقعی دانش‌آموز از یادگیری، از طریق افزایش اثربخشی و ارتقای کارایی فرآیند آموزش
 تسلط معلم، به‌عنوان تسهیل­گر فرآیند یادگیری، یاددهی بر برنامه‌‌ریزی طرح‌های آموزشی تعاملی و داشتن نوآوری و خلاقیت دراین فرآیند.

در حال حاضر تقریبا 14 استارت­ آپ­ آموزشی با عناوین و کارکردهای مختلفی در کشور عزیزمان ایران در حال فعالیت هستند. به عقیده اینجانب به عنوان یک کارآفرین و معلمی که سالها در حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی و مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری فعالیت داشتم این تعداد نه تنها کافی نیست بلکه با توجه به تعداد دانش ­آموزان و نیاز جامعه بسیار اندک است و جای فعالیت برای این نوع استارت ­آپ­ ها خالی است.

aboutus

چرا تونومیک؟

dr-sadeghian-tonomic

استارت­ آپ­ های موجود عمدتا تمرکز بر آموزش دروس ابتدائی و متوسطه، آموزش زبان و … دارند. برخی بانک سئوال و برخی دیگر به عنوان پلتفرم­ های تقویتی و تک درس فعالیت می­کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های شرکت علم آوران کاسپین (تونومیک) دانش بنیان بودن آن به عنوان یک استارت آپ آموزشی، تخصص و توانایی اعضای تیم، بهره ­گیری از جوانان و نخبگان دانشگاهی، ایده­ پردازان، تولید محتوای تخصصی و علمی، توجه به اقتصاد خانواده و تربیت دانش ­آموز ماهر می باشد.

ویژگی دیگر این استار­آپ تمرکز بر آموزش­های مهارتی برای دانش آموزان بوده و چشم انداز آن تربیت دانش ­آموز کارآمد، توانمند با تمرکز بر اقتصاد دانش آموزی می­ باشد.

تفاوت ما

tonomic-ACCjpg

علاوه بر اینکه اولین موسسه دانش بنیان هستیم که در زمینه آموزش مهارت های ذهنی (چرتکه) فعالیت می نماید. بلکه از ابتدای سال 1400 سیستم سوربان و محاسبات ذهنی را از ژاپن الگو برداری نموده و به صورت کاملا علمی با مقالات منتشر شده در دنیا و به صورت آکادمیک و نه سنتی متداول در 95 درصد مجموعه ها ارائه می نمائیم.
همه مربیان ما گزینش علمی شده و دارای گواهینامه معتبر دانش بنیان و سازمان فنی حرفه ای و دانشگاهی می باشند.

مجری برگزاری مسابقات استانی، کشوری و جهانی

تونومیک مجری برگزاری مسابقات استانی، کشوری و جهانی به صورت مجازی و حضوری می باشد.
کلیه کتابها، دفترچه ها، فلش کارت ها و چرتکه ها با آرم و لوگوی دانش بنیان تهیه و در اختیار دانش آموزان عزیز قرار داده می شود. محتوای تولیدی کاملا با دانش روز و تجربه 75 ساله بنیان گذاران این دانش در کشور ژاپن می باشد.

تفاوت ما در آموزش محاسبات ذهنی

کارآموزانی که در دوره آنلاین محاسبات ذهنی شرکت می کنند، سال اول خود را به صورت گروهی یک به یک یا دو نفره شروع می کنند و در سال دوم و سوم با گروه های 3-4 نفره ادامه می دهند. دلیل اصلی داشتن یک یا دو نفر در سال اول کمک به کارآموزی است که تا به حال با سوروبان و حساب ذهنی مواجه نشده است. در ترم های بعدی کار با حداکثر 3-4 کارآموز هم سطح باعث لذت بیشتر درس محاسبات ذهنی می شود.

طبق سیستم سطح بندی در کشور ژاپن، کیو 10 بدون آزمون در نظر گرفته می شود، کیو 9، کیو 8، سطح مبتدی، کیو 7، کیو 6، کیو 5 سطح متوسط، کیو 4، کیو 3. کیو، کیو 2 سطح پیشرفته در نظر گرفته می شود. کیو 1 آخرین سطح دوره است. کارآموزی که اولین کیو را بگذراند حق دارد در امتحانات دان ژاپن شرکت کند. آزمون دان در ایران برگزار نمی شود.

سیستم پشتیبانی انحصاری تونومیک

فراگیرانی که موضوع یا فرآیند آموزش را متوجه نشده و یا با اشکال مواجه میشوند و مشکل دارند، با پشتیبانی مربیان برخط راه‌حلی برای مشکل ارائه و فرآیند آموزش کامل می شود. حمایت از کارآموزان به صورت 24/7 تا زمانی که کار و تلاش کنند ارائه می شود.

دانش آموزان تونومیک این امکان را دارند تا سالی دو بار در مسابقات سوروبان و محاسبات ذهنی به نام تونوسوکو شرکت کنند.

معرفی برخی از فعالیت های تونومیک

  • آموزش تخصصی و انحصاری محاسبات ذهنی ریاضیات (چرتکه)، برگزاری مسابقات استانی، کشوری و  اعزام دانش­ آموزان به مسابقات جهانی
  • آموزش تخصصی محاسبات ذهنی ریاضیات (چرتکه) به مربیان مدارس و مهدهای کودک
  • تمرکز بر اصل توانمند سازی و تربیت حرفه­ای (دانش ­آموز مربی) برای نخستین بار در ایران با تمرکز بر اقتصاد دانش آموزی و پرورش دانش ­آموزان مولد.
  • تشکیل بانک اطلاعاتی مربیان و مدرسین آماده به کار و در اختیار گذاشتن این بانک به مدارس و مهدها
  • برگزاری تورهای علمی با همکاری مدارس، دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی
  • تهیه پک مخصوص چرتکه شامل: دفاتر گفتاری و شنیداری، فلش کارت، کتاب های اختصاصی، چرتکه اختصاصی و کیف
شرکت دانش بنیان علم آوران کاسپین
دکتر منوچهر صادقیان